Thursday, April 8, 2010

Pertemuan Pertama


Salam…. Huhuhu….. tak pernah aku terlibat dalam benda-benda kejadah nie… aku tengok seorang tu buat blog … macam best pulak… rasanya nak buat blog sendiri…. Maklum lah… tak pernah buat sesuatu atas buah fikiran sendiri…. Hahaha… aku pun nak kongsi apa-apa benda dengan korang… nie pun kiriman pertama ku…. Tak tau lagi apa nak letak kat dalam blog nie…. Mungkin kali pertama…. Kiriman pertama ku nie seperti pengenalan sahaja…. Nanti ada kiriman-kiriman lain yang aku hantar….. Maaf lar... gambar nie ambik kat makmal pepejal.... x lah berapa macho si aku nie.... dengan rambut yang serabai... janggut agak tak kemas... muka banyak jerawat... huhuhu boleh lah.... baru pemandangan makmal jadi ceria kalau masuk gambar aku.... mana taknya.... makmal pepajal yang dah berusia nie... banyak dengan barang dan peralatan2 ujukaji lama..... Gambar nie aku ambik sendiri pakai handset kawan aku.... aku tak der kerja masa tu... aku ambik jer gambar2 kat dalam makmal nie.... kononnya nak tahu apa benda peralatan2 untuk ujikaji bahan denagn pepejal... Pensyarah aku dulu ada pesan... kalau dah datang kat makmal tu... kena lah tahu peralatan yang nak digunakan untuk ujukaji.... Jangan buat ujikaji jer... datang sini nak dapat ilmu.... bukan nak dapat pointer baik2... pensyarah aku nie ajar seksyen kita orang sains bahan... pensyarah dari Skudai... memang lah pensyarah nie selalu berleteh.... tapi berleteh dia pun ada hikmah nya.... dulu aku fikir garang dan tegas betul pensyarah nie... pensyarah perempuan katakan.... macam 2 lah aku fikir pasal dia masa tu.... lama2 aku masuk kelas dia nie... rupanya dia nie pensyarah yang baik juga... dia selalu kongsi benda yang dia suka kongsi dengan pelajar dia... paling banyak cerita pasal anak dia... kami semua layan jer apa yang dia cerita.... dari kelas sepatutnya 2 jam jadi 1 jam... kawan2 aku semua seronok lar kalau dia bercerita jer dalam kelas... memang syok klu dia cerita untuk kongsi nie... kawan aku seronok bukan ape...dia orang seronok dapat buang masa tak belajar.... Ada suatu hari nie dia tanya soalan ujikaji apa yang kitaorang dah buat kat makmal... masa tu dia tengah ajar bab hardness, yield strength, ultimate strength... dia suruh kaitkan dengan ujikaji dengan kita orang dah buat... mane lah kita orang ingat sebab dan setahun kami tinggalkan makmal 1.... lepas tu dia berleter lar.... kami dengar jer lar... lepas dia beleter tu baru dia bagi tahu tu ujikaji tensile strength... baru lah kami ingat... aku dah kata tadi berleter dia pun ada hikmahnya... dari tak ingat jadi ingat... fuhhh.... sebab tu aku ambik gambar alat ujikaji nie kat makmal... malangnya bukan semua benda kita boleh ingat.... tapi dia memang pensyarah paling bagus yang pernah aku jumpa... sem nie pulak dia ajar kita orang proses pembuatan... tapi sem nie dia nampak sporting dari dulu... agaknyanya dia dah paham budak2 mekanikal diploma macam mane... Kalau ikutkan dia tak suka sangat dengan kita orang nie... mula dia ajar kelas sains bahan awal2 dia dah pangkah kami budak2 diploma mekanikal.... dulu ada jer tak kena dengan kami semua.... kalau dia dah marah macam2 dia kata kami... kami pun satu... dah tahu dia macam tu tak yah lah buat benda2 yang dia tak suka.... Kami budak2 mekanikal memang perangai macam nie pun... suka datang lambat... tidur dalam kelas... study last minute.... duduk kat belakang...nakal dan suka ushar awek... tak tau lar... memang budaya turun-menurun kot... atau kelas kami cuma ada sekuntum jer bunga... tapi tu pun macam kumbang jugak... hahaha... tapi apa aku nak katakan kat sini... sepatutnya kita dah matang seiring dengan tahap pengajian kita.... huhuhu.... pensyarah tu sedikit sebanyak dah ubah sikit pemikiran kami sebagai pelajar.... menunjuk kesan juga lar.... mungkin persekitaran pembelajaran budak2 diploma UTM KL agak berbeza kot daripada persekitaran budak2 ijazah di UTM Skudai... tu yang memungkinkan pensyarah dari Skudai tadi terkejut dengan kami masa pertemuan pertama.... sekarang dia dah tahu perangai kami.... makin rapat dan mesra dengan kami.... tak seperti dulu lagi... masa kelas dia yang terakhir... lepas presentation kumpulan aku... dia bagi nasihat dan kata2 dia yang terkhir... wajah dia sangat gembira... semacam jer aku tengok masa tu.... masa kawan aku ambik gambar ramai2... aku pun rasa detik tu semacam jer... rasa gembira ada... rasa sayu pun ada... ishk2... semua menunjukan wajah ceria ketika bergambar.... huhuhu

No comments:

Post a Comment